Ad vadny motorek: neni problem poslat novy zdarma. Stacilo napsat ...
Dnes jsem posilal topne telisko. Sice hotendy zahorujeme a dotahujeme za tepla, ale vim ze mi odeslo jedno i na vystave v letnanech.
U toho motrorku se mi stalo uz u dvou zakazniku, ze profesionalne nakrimplovane konektory od TTC (delaji i pro armadu, vlaky, jaderku ...) nemely kontakt. Udelal jsem pripravek a motorky kontrolujeme pred zabalenim (jen ty krimplovane)
S temi polamanymi dily mne to mrzi. Uz jsem posilal i dve nahradni zrcadla (nepraskly ale byly totalne na strepy). Ti dopravci se k tomu chovaji jako prasata. Uz jsem zadal eshopakum nastudovat pravidla posty pro krehke zbozi a ziskat spravne samolepky. Pritom ty krabice mi delali na miru na tiskarnu. Pri tomhle poctu je to nejunosnejsi baleni. Aby na to nekdo udelal penu - to se neda zaplatit. I ty papirovky staly desitky tisic (100ks stalo nepatrne mene nez 2000ks)
Ja kazdy dil beru do ruky. Pokud ma nejakou vadu jde do kose (vada neni zvednuty roh, pokud je ten roh ve vzduchu, a nicemu to nevadi). Diry prevrtavam. Na tyce vystruznikem 8, na srouby 6.1 resp 3.1mm vrtakem. Vrtani je silne slovo. Jen to projedu - neklade to zadny odpor. Ale nekdy je rozplacla prvni vrstva vytisku. Pres coz se blbe dava sroub ale vrtak si ani nevsimne. Diry na primo sroubovane srouby projizdim odpovidajicim vrtakem a naznacim tam par mm (cca 7) zavitu (zacatku zavitovniku). Aby se sroub chytil, ale nize bylo vice plastu do ktereho se to kousne. Trva mi to asi 20 minut na sadu (mozna uz min, casem zrychluju). Ale sam vim, jak blbe se to stavi z neopracovanych dilu, vim ze kazdy nema doma vystruznik a obetuju radsi 20 min prevenci nez 1hod resenim naslednych problemu.
S tou remenici - doma mam I3 (teda totalne predelanou, jako funglovka
http://www.root.cz/galerie/stavba-3d-ti ... uxdays/#23 moc dobre nefungovala) a na ni se to resi slepenim dvou dilu kolem jednoho loziska. Ty dily jsou velmi tenke. Nema to vycuhujici lozisko, dovypodlozkovavam to. Ta Danova konstrukce se dvema lozisky je lepsi. Jenze ten dil se neda rozumne natisknout v jedom kuse bez lepeni. To lozisko co je zespoda ma trochu deformovanou diru. Taky jsem si na i3 (no i3 uz to davno neni) udelal tistene napinani remene. To Danovo se da v pohode poresit. Ale nemam technologii jak to pripravit aby tam to lozisko padlo. Jedine to rucne pilovat/brousit. A to by tu sadu prodrazilo, ... Pokud vyresis kovovou remenici, pripadne jeji napinani, muzeme to pres jrc nabidnout. Tady se trosku s Danem rozchazime. On se snazi delat levne 3D tiskarny. Ja a i dost nasich zakazniku (co jsem s nimi debatoval) by si klidne priplatili za lepsi Z zavitovky ajejich uchyceni, kluzna loziska, .... na necem z toho pracuju. Ale duch RepRapu ma pro mne tri zakladni aspekty: musi to byt levne a dostupne, musi to byt rychlejsi a presnejsi nez "profi" a hlavne - kazdy si s tim muze delat co chce. Vylepsit, poslat vylepseni do komunity ... Tak jak je ta stavebnice ted je hodne vyvazena. I ty kalene tyce moc nechapu. 95% stavebnic jde s kalenymi tycemi. Ja dostal i3 s hlazenymi (kulicky z lozisek do nej delaj drahy). Nerezove jsou o tridu lepsi. A kalene jsou tresnicka. S horkou prichuti. Presnost tiskarny se dramaticky nezmeni. Je to hlucnejsi. Nez se to po mesici tisku usadi.
Mereni napeti. Ja to nastavil asi na 110mV a pro Z 220mV. Pak jsem nepatrne pridal na extruderu, protoze pri infill 150mm/sec to vynechavalo kroky. Mohl jsem zvedat i teplotu, ale motorek byl mirne vlazny, tak jsem pridal proud. Kdyz extruder vynechava kroky tak "klape". Jenze ten voltmetr je za 200,- a moc mu neverim. Nekdy si donesu do prace svuj. Ten proud ma nejaky slozitejsi vztah. Koukal jsem do dokumentace toho svaba. A nebyl jsem si na 100% jisty a nemel jsem cas to dale studovat. Pokud to nekdo precizne nastudujete (hraje tam roli nejaky odpor jehoz hodnotu neznam, jestli si to dobre pamatuju), rad to doplnim do manualu.
Ted mne napadlo, ze minimalni proud zavisi i na napnuti remene.
V manualu pisu, ze proud by mel byt co nejmensi. A porad mi to prijde jako dobre pravidlo. Kdyz to vnechava kroky, je treba pridat. Vynechavani kroku je prave ta hranice na kterou je optimalni to nastavit. U X a Y se nekdy stane, ze se zvedne roh a tryska o nej zavadi. Pokud vynecha krok, posune se dalsi vrstva a je to na vyhozeni. Takze proud motorku tohle musi dat a nezadrhnout. Ale uz se mi i stalo (na i3, ktera nemela drzak civky nad tiskarnou), ze se mi zasmodrchal filament a civku to pritahlo az mne probudilo mlaceni konstrukce drzaku civky do elektroniky a zrcadla. Moc velky proud.
Sry za delku prispevku, radsi skoncim.