od hanysl » 05.10.2015 12:48
No jedná se o světle modré PLA-D a taky bílé, je pravda, že je už mám delší dobu doma ale dělalo mi to od začátku, tak nějak netuším jak proti tomu bojovat...
Rebel II.b single Z motor.
-
hanysl
-
- Příspěvky: 255
- Registrován: 08.01.2014 22:03
- Bydliště: Šenov u Ostravy
- Reputation: 0
od Otomar » 05.10.2015 12:52
Světle modré mám,ale zatím sem z něj netiskl. Bílé na prosto v pohodě - na jakou teplotu tiskneš? A jaké používáš retrakce?
Customized REBEL II, direct HEVO, sCube, Voron Trident, Voron0.1, Custom Pinky Bear project & Neje 30W laser engraver
-
Otomar
-
- Příspěvky: 637
- Images: 0
- Registrován: 20.12.2014 11:24
- Bydliště: JMK
- Reputation: 0
od hanysl » 05.10.2015 15:56
Zkoušel jsem nejníže 185C níž to už stipalo filament. Retrakce 1 mm.
Rebel II.b single Z motor.
-
hanysl
-
- Příspěvky: 255
- Registrován: 08.01.2014 22:03
- Bydliště: Šenov u Ostravy
- Reputation: 0
od Otomar » 05.10.2015 16:29
Já tisknu na 220°C a retrakce pro PLA 0,7 mm. Ale mám vyzkoušené, že žluté PLA chce i 230°C. (teploty ber s rezervou, mže se to lišit dle tiskárny.) Co to udělá když teplotu zvýšíš? Pořád nitky?
Customized REBEL II, direct HEVO, sCube, Voron Trident, Voron0.1, Custom Pinky Bear project & Neje 30W laser engraver
-
Otomar
-
- Příspěvky: 637
- Images: 0
- Registrován: 20.12.2014 11:24
- Bydliště: JMK
- Reputation: 0
od Saph » 16.10.2015 21:34
S PLA mám taky trochu problém. V mém případě má neustále tendenci lepit se k trysce. Místo toho aby vycházel kolmo dolů, tak jak je běžně zvykem u ABS, tak se skoro vždy nějak nalepí k trysce. Tisk musím vetšinou pouštět tak třikrát, jelikož se místo přichycení k podložce postupně obalí tryska klubkem materiálu. Toto se někdy stane i v průběhu tisku, takže vetší objekty nejsem schopen vytisknout. V lepším případě dojde jen k dočasnému vynechávání tisku a popatlání vrstvy, v horším se na trysce nashromáždí tolik materiálu až filament přestane procházet a začně se mi prokousávat filament driver strunu. Nevíte čím to může být způsobeno?
Používám PLA-D Mladeč světle zelený. HE 195°, HB 70°, tryska 0,4, výška vrstvy 0,25. Retrakce jsem upravil na 0.7, rychlst 30mm/s a minimum travel 10mm. Samotné rychlosti tisku jsem zkoušel různé, nicméně filament má tendenci kroutit se k trysce a lepit se k ní i jen při manuálním spustění extrakce repeterem.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak se v mém případě tedy nejedná o tolikrát zmiňovaný problém ucpávání breaku, ale prostě vnější ucpání trysky podivně se kroutícím vycházejícím filamentem. Rebela mám z JRC, takže standartní celokovový hotend.
-
Saph
-
- Příspěvky: 572
- Registrován: 20.09.2015 19:50
- Bydliště: Kroměříž
- Reputation: 0
od Otomar » 16.10.2015 23:15
195°C je malo, pridej klidne na 220 a zkus to. Jinak muzes zkusit trysku procistit napriklad "chlupem" z drateneho kartace. Nahrej a zespodu zastrc do trysky.
Customized REBEL II, direct HEVO, sCube, Voron Trident, Voron0.1, Custom Pinky Bear project & Neje 30W laser engraver
-
Otomar
-
- Příspěvky: 637
- Images: 0
- Registrován: 20.12.2014 11:24
- Bydliště: JMK
- Reputation: 0
od Saph » 17.10.2015 00:01
Při 220 stupních je to ještě horší. Materiál samvlně vytéká podstatně rychleji a při opouštění trysky se okamžite kroutí směrem vzhuru a chytá se k trysce kde postupně vytváří klubko materiálu. Zkusím s tím spustit nějaký tisk, ale moc nevěřím, že to bude lepší než předtím.
EDIT: Tak to beru zpět, zdá se, že s 220 stupni se už tiskne dobře. Jen je potřeba nechat před tiskem chvíli nahřátý hotend a počkat než z nej samovolně vyteče materiál, co se zrovna nachází v tavné oblasti. Pak trysku otřít a teprve poté zapnout tisk. Předejdu tak popatlání trysky hned na začátku. Zkoušel jsme zatím dva kratší tisky, ale vypadají velice slušně.
Děkuji za radu
-
Saph
-
- Příspěvky: 572
- Registrován: 20.09.2015 19:50
- Bydliště: Kroměříž
- Reputation: 0
od Gaspadlo » 06.05.2017 11:19
Pořídil jsem od Plasty Mládeč - metalickou zelenou...
Bílé PLA z číny tisknu v pohodě na 195°C
Fillamentum Timberfill CINNAMON bez problému na 178°C (zbytek stejné nastavení)
Chtěl jsem zkusit PM a cena mi přišla výhodná, tak jsem objednal 2kg (1 met. zel., 1 oranžová)...
Hned první tisk byl znatelně horší než z bílého a Wood PLA - zkusil jsem zvednout teplotu ze 195 na 200 a potom na 210 (PM PLA má nadepsáno doporučeno 200-220)... Po prvních pár řádcích začal feeder cvakat - ucpala se tryska... Ani po zahřívání na vyšší teploty a snaze "přepálit a prošťouchnout" překážku v trysce bílým filamentem se mi nepodařilo trysku uvolnit.
(Nozzle 0.4mm)
Je PM PLA horší kvality? (Mohlo to ucpat neroztavitelné smetí ve filamentu?)
Byla by větší jistota PM tisknout s širší tryskou? - Jaké máte zkušenosti s teplotami?
(Případně máte doporučený postup vyčištění trysky? - zatím používám náhradní)
Předem díky.
Thingiverse - GaspadloSW: Repetier-Host | CuraEngine |SketchUp Make 2017 | MeshLab | MS 3D Builder | SculptGL
Tiskárna: DMS DP2 - 2000cc, 1.75mm PLA, 0.4mm nozzle
-
Gaspadlo
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.05.2017 09:48
- Bydliště: Pardubice
- Reputation: 0
-
od zemciko » 06.05.2017 13:32
Jen jestli je to tryskou zní to spíš jako ucpaný heatbreak. :0)
Ono když to s teplotou přeženeš zahřeje se to víc směrem od trysky a tam se to může přilepit na stěnu.
U PLA tohle řeší HE s teflonem. JInak postup čištění trysky:
v1.
- za hrka protáhnout 0,4mm vrtáčkem (to se dá zkusit jako první pokud se tam dostane nečistota.
- odšroubovanou trysku vypálit nad plamenem prášek vyklepnout a pak vyčistoit po zahřátí něčím co je určeno na vyšší teploty (třeba já na to mám silon) vždycky natlačit a vyndat a ustřihnout ten kousek špinavého. Já většinou to vypálení vynechávám, obvykle to jde vyčistit i bez toho prostě mám odmontovaný celý blok s tryskou abych se po zahřátí dostal snadno drátem dobnitř.
HB čistím vrtákem a leštím vrtákem v minivrtačce se zubní pastou :0)
-
zemciko
-
- Příspěvky: 1498
- Images: 9
- Registrován: 09.05.2015 13:43
- Reputation: 0
od MichalG » 06.05.2017 16:02
nejlepsi je to vypalit napr timhle
https://www.aliexpress.com/item/DIU-Ele ... 42168.html trisku i trubicku tim rozpalis do jasne oranzova pak jen dtrcis do studeny vody a ani ten bordel ti tam nezustane, staci pak zavest filament a muzes tisknout dal, vrtak atd bych do trisky nestrkal
Nabizim tistene dily
-
MichalG
-
- Příspěvky: 393
- Images: 0
- Registrován: 28.03.2017 23:15
- Reputation: 2
od Gaspadlo » 08.05.2017 23:26
Díky za tipy @zemciko a @MichalG. Nakonec se jednalo o souhru vícero chyb.
Pořádně jsem konečně zkalibroval vodorovnost heatbed a nultou Z pozici, vyčistil a pořádně zašrouboval nadoraz heatbreak a úspěšně vypálil trysku.
Vše by teď nejspíš mělo fungovat lépe.
Jinak jen poslední co bych mohl říct - PLA od PM příšerně smrdí. Oproti PLA z číny, nebo wood filamentu (bílé PLA z číny voní typicky trochu jako cukroví a dřevěný filament po skořici) - Plasty Mládeč PLA má takový chemický zápach - dále taky ucpání způsobily až moc vysoké teploty - norálně PLA tisknu na 175-190... PLA PM jde na 195 v pohodě, i když na balení je doporučeno 200-220. Myslím, že by i PLA PM šlo pod 190 - možná by to pak taky tolik nesmrdělo.
Thingiverse - GaspadloSW: Repetier-Host | CuraEngine |SketchUp Make 2017 | MeshLab | MS 3D Builder | SculptGL
Tiskárna: DMS DP2 - 2000cc, 1.75mm PLA, 0.4mm nozzle
-
Gaspadlo
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.05.2017 09:48
- Bydliště: Pardubice
- Reputation: 0
-
Zpět na Všeobecná problematika tisku
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků