Před založením nového vlákna se zamyslete, jestli skutečně není kam zařadit a ušetřte tím adminům práci se zbytečným dodatečným tříděním fóra. Děkuji za pochopení. Klidně zde diskutujte o "pikačovinách", OT nebudou řešeny. Tedy stručně řečeno "HNOJNÍK PATŘÍ SEM"
od hora23 » 03.05.2020 13:36
bastlir píše::-) To není chyba tiskárny, ale Tvoje. Pokud dvě ozubená kolečka proti sobě neutáhnou strunu, spíš bych se zamýšlel, kde jsem udělal chybu já. Nejčastěji extruder přeskakuje na příliš nízké první vrstvě, což ale není Tvůj případ. Já to vidím na nízkou teplotu a rychlý tisk. Samozřejmě to může zároveň souviset i se špatně nastavenou extruzí, popřípadě s přítlakem koleček na strunu. Pokud tomu přeskakování nepomůžeš, na struně se vybrousí žlábky a bez pomoci už to samo nepůjde. Proto se víc věnuj nastavení sliceru. Myslíš, že mi tiskárna skoro za čtvrt mega někdy nepřeskakuje?
Ale to je samozřejmě moje chyba. V tomto směru je teda cr-desítka zlatá.
Rozebral jsem hotend a složil, rozebral jsem tu páčku na přítlak, vše vyčistil, zkontroloval a stejně to dělá. Zkoušel jsem různě nastavený přítlat a tyk ni. Strunu jsem vždy vyměnil před novým testem - byla fakt dost ostrouhaná.. Původně jsem myslel že se mi zacpe struna v hotendu - protože při prvním odhalení tohohle problému jsem z trubičky vytáhl strunu skrčenou, bylo vidět že to tlačilo jak mohlo. Tisknu aktuálně PETG 240°C, rychlost u tisku kde to začlo byla ca 40mm/s
-
hora23
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 14.04.2020 17:50
- Reputation: 0
od bastlir » 03.05.2020 15:23
Ono je otázkou, jestli na hotendu je skutečná teplota. Vyjeď s osou Z o něco výš, nastav správnou teplotu a pak spusť asi 20cm zavádění struny. Pokud Ti to pojede bez problému, pak chyba je opravdu v nastavení sliceru. Také dej vyšší teplotu. Každopádně nedopusť, aby se Ti vytrhla hadička z feetingu. Pak už tam zpravidla nedrží.
Felix Pro L, Creality Ender 5 Plus (vytuněný), Creality CR-10S Pro s BL Touch, Rebel II, Simplify3D
-
bastlir
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: 06.01.2016 00:03
- Reputation: 5
od bastlir » 03.05.2020 15:37
OBECNÁ RADA:
Pokud si chci být jist průchodnosti celé cesty vedení struny, nejdříve nastavím teplotu tavení pro příslušný materiál.
Pak přidržím páčku přítlaku extruderu a strunu rukou prostrčím až do již horkého hotendu. Dalším tlakem takto musím vytlačovat již roztavený filament z trysky. Pokud to nejde, pak buď nekoresponduje nastavená teplota se skutečnou, nebo je přicpaná či ucpaná tryska. To se někdy stává při přechodu na jiný materiál. Proto doporučuji tímto způsobem měnit materiál za chodu a za tepla, aby předchozí nestačil ztuhnout a pak se popřípadě seškvařit. No a pak není na škodu vypálit i zdánlivě průchodnou trysku.
Felix Pro L, Creality Ender 5 Plus (vytuněný), Creality CR-10S Pro s BL Touch, Rebel II, Simplify3D
-
bastlir
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: 06.01.2016 00:03
- Reputation: 5
od mclareniak » 03.05.2020 17:41
hora23 píše:Začipnám mít pocit, že koupě CR10S Pro byla velká chyba. Víc než tiskne se pořád něco sere. Měl jsem pocit, že když koupím tiskárnu, budu tisknout a ne jen pořád něco opravovat. Teď zase řeším přeskakování.
https://youtu.be/kaTAElPcg40
S tymto som sa aj ja trochu trapil. Vacsinou pomohlo precistit trysku. Ale ako hovori bastlir bude skor problem inde ako v tlaciarni. Mne to robilo ked som prechadzal z PETG na PLA. Ale teraz nastavim teplotu trysky na 240 a necham PLA 200mm vytlacit. Potom znizim na 210 a este 100mm. Od vtedy ako som toto zacal robit uz sa s takym problemom nestretavam.
Raz sa mi stalo ze sa mi povysunula trubicka z hotednu a tym padom sa nahromadil material vyssie nad tryskou kde uz nebola taka teplota a tam to tuhlo a teda pripchavalo. Vymenil som tu fitningu a trosicka som skartil hadicku a zase bol pokoj.
Skus mozno ti nieco z tohoto pomoze.
Creality CR-10S PRO + BL Touch, Ultimaker Cura, PrusaSlicer 2.2.0
-
mclareniak
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: 19.11.2019 18:33
- Reputation: 0
od hora23 » 03.05.2020 19:09
mclareniak píše:hora23 píše:Začipnám mít pocit, že koupě CR10S Pro byla velká chyba. Víc než tiskne se pořád něco sere. Měl jsem pocit, že když koupím tiskárnu, budu tisknout a ne jen pořád něco opravovat. Teď zase řeším přeskakování.
https://youtu.be/kaTAElPcg40
S tymto som sa aj ja trochu trapil. Vacsinou pomohlo precistit trysku. Ale ako hovori bastlir bude skor problem inde ako v tlaciarni. Mne to robilo ked som prechadzal z PETG na PLA. Ale teraz nastavim teplotu trysky na 240 a necham PLA 200mm vytlacit. Potom znizim na 210 a este 100mm. Od vtedy ako som toto zacal robit uz sa s takym problemom nestretavam.
Raz sa mi stalo ze sa mi povysunula trubicka z hotednu a tym padom sa nahromadil material vyssie nad tryskou kde uz nebola taka teplota a tam to tuhlo a teda pripchavalo. Vymenil som tu fitningu a trosicka som skartil hadicku a zase bol pokoj.
Skus mozno ti nieco z tohoto pomoze.
Děkuji oběma za rady. Zatím jsem zkusil tisk z PETG - 240-255 stupňů. Rychlost 35-50mm/s. Tiskne to po vychladnutí třeba 45 minut a pak začne znovu přeskakovat. Celou dobu na to nesaham. Měl jsme rozebraný hotend, trubička je průchozí až k trysce. Do horkého hotendu filament bez problémů přes trubičku jde. Jen ty ozubená kola vždycky tak dojebou filament, že je potřeba vyndat vždy i tu spojku. Zkoušel jsem asi 4 různá nastavení přítlaku, i tisk souboru který mi přestupem šel a ... :-/
-
hora23
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 14.04.2020 17:50
- Reputation: 0
od bastlir » 04.05.2020 00:08
A zkontroloval jsi, zda je v hotendu přiměřeně utažené topné tělísko. Nicméně si vzpomínám, že někomu na jiné tiskárně také vznikaly nečekané stavy, které zmizely po dotažení šroubků na svorkovnici zdroje. Mě však zaráží, že se Ti to děje jen při tisku s PETG. Buď ta konkrétní struna není kvalitní, a tedy nemá kontinuální teplotní vlastnosti, a nebo dokonce průměr. Také při vyhulení hotendu do vysoké teploty, elektrika tiskárny to dlouhodobě nemusí vydržet. Chtělo by to laserovým teploměrem změřit teplotu hotendu za chodu a pak znovu při onom přeskakování.
Jinak doufám, že jsi ozubená kolečka vyndal a řádně vyčistil jejich drážkování. A také .... snad Ti nebrzdí cívka.
Felix Pro L, Creality Ender 5 Plus (vytuněný), Creality CR-10S Pro s BL Touch, Rebel II, Simplify3D
-
bastlir
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: 06.01.2016 00:03
- Reputation: 5
od tomast » 04.05.2020 17:32
Začne přeskakovat až po nějaké době tisku? (= až se více prohřeje hotend)
Mě se tohle dělo při nedostečném chlazení spodní části chladiče hotendu. Materiál byl rozměklý moc vysoko nad tryskou a retrakce i dopředný pohyb šly moc ztuha. Dělo se to také až po nějaké době tisku, po uvolnění a vychladnutí zase chvíli OK.
Pokroucený díl (vím, proč se pokroutil) držáku větráku jsem vytiskl znovu a místo větráku 40x10 mám teď pro jistotu větrák 40x20 (větší CFM).
-
tomast
-
- Příspěvky: 438
- Images: 1
- Registrován: 20.11.2017 21:44
- Bydliště: Praha
- Reputation: 0
od bastlir » 05.05.2020 02:49
Jo, na to jsem ani nevzpomněl, ale je to dost pravděpodobné. Já jsem tam dal celokovový Swiss hotend a tyto problémy jsem ani se stejným ventilátorem nezažil. Tedy s vyměněným za tišší.
Možná by pomohl naopak rychlejší tisk, aby se struna v hotendu nestíhala přehřívat.
Felix Pro L, Creality Ender 5 Plus (vytuněný), Creality CR-10S Pro s BL Touch, Rebel II, Simplify3D
-
bastlir
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: 06.01.2016 00:03
- Reputation: 5
od hora23 » 06.05.2020 13:32
OK - zkusím projít vše co jste mi poradili. Obecně - jakou nejvyšší rychlostí je reálné tisknout PETG. Vím, každý tvar je jiný, ale bavme se třeba o tom, že tisknu oblé tvary bez ostrých hran.
-
hora23
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 14.04.2020 17:50
- Reputation: 0
od tomast » 06.05.2020 16:12
50mm/s by mělo být OK, pokud není výtisk příliš malý.
Já obvykle rychleji netisknu, pokud nejde o něco hodně velkého s jednoduchými tvary, dávám přednost kvalitě před rychlostí.
-
tomast
-
- Příspěvky: 438
- Images: 1
- Registrován: 20.11.2017 21:44
- Bydliště: Praha
- Reputation: 0
od bastlir » 06.05.2020 17:33
Tak u oblých tvarů může být tisk rychlejší, neboť tiskárna v rozích nejde "na brzdy". Koneckonců teoreticky mohu každou vrstvu tisknout jinou rychlostí, teplotou apod.
Felix Pro L, Creality Ender 5 Plus (vytuněný), Creality CR-10S Pro s BL Touch, Rebel II, Simplify3D
-
bastlir
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: 06.01.2016 00:03
- Reputation: 5
od mclareniak » 01.06.2020 11:09
Ahojte.
Na moje CR10S PRO je pocas tlace na displeji moznost PAUSE. Myslite, ze by sa dalo pauznut aj pomocou Gcodu?
Ze by som doplnil nejaky riadok do gcodu a ona by v danej vrstve pauzla akoby som jej ja stlacil PAUSE na displeji.
Mam odskusane, ze tlacim napr. ciernou farbou a dam pause a zmenim napr. na bielu. Vytlacim rucne bokom viac, aby sa cierna minula a dam pokracovat. Dalej tlaci uz bielou. Pouzivam to ked mam napr. ciernu krabicku a na nej je vypukly text a ten je inou farbou. Len nie vzdy sa trafim do toho pause. Lebo ja zatlacim pause a ona este chvilu pokracuje a az potom sa pauzne.
Dik
Creality CR-10S PRO + BL Touch, Ultimaker Cura, PrusaSlicer 2.2.0
-
mclareniak
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: 19.11.2019 18:33
- Reputation: 0
od bastlir » 01.06.2020 11:32
Jde to, viz příloha
- Přílohy
-
- Gcode příkazy pro Marlin.rar
- (410.79 KiB) 213 krát
Felix Pro L, Creality Ender 5 Plus (vytuněný), Creality CR-10S Pro s BL Touch, Rebel II, Simplify3D
-
bastlir
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: 06.01.2016 00:03
- Reputation: 5
od mclareniak » 01.06.2020 13:59
Bude to fungovat v Gcode ked je tam napisane toto?
M25: Pozastavení tisku SD
Příklad
M25
Stroj pozastaví tisk na aktuální pozici v souboru. Pro obnovení tisku použijte M24 . Nepoužívejte tento kód k pozastavení tisku v souboru G-kódu, místo toho použijte M226 .
Creality CR-10S PRO + BL Touch, Ultimaker Cura, PrusaSlicer 2.2.0
-
mclareniak
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: 19.11.2019 18:33
- Reputation: 0
od tomast » 01.06.2020 14:10
mclareniak píše:Ahojte.
Na moje CR10S PRO je pocas tlace na displeji moznost PAUSE. Myslite, ze by sa dalo pauznut aj pomocou Gcodu?
Ze by som doplnil nejaky riadok do gcodu a ona by v danej vrstve pauzla akoby som jej ja stlacil PAUSE na displeji.
Mam odskusane, ze tlacim napr. ciernou farbou a dam pause a zmenim napr. na bielu. Vytlacim rucne bokom viac, aby sa cierna minula a dam pokracovat. Dalej tlaci uz bielou. Pouzivam to ked mam napr. ciernu krabicku a na nej je vypukly text a ten je inou farbou. Len nie vzdy sa trafim do toho pause. Lebo ja zatlacim pause a ona este chvilu pokracuje a az potom sa pauzne.
Dik
Na tohle slouží příkaz M600
https://marlinfw.org/docs/gcode/M600.htmlPřeruší tisk, vysune strunu kus zpět, odjede do parkovací polohy, uvolní motor extruderu a začne pípat.
Po výměně struny a vytlačení potřebného množství na vyčištění se zmáčkne volič, tryska se vrátí na místo přerušení a tisk pokračuje.
Někdy je dobré určit Z souřadnici parkovací polohy, např M600 Z50, aby bylo kam vytlačovat čištění trysky.
-
tomast
-
- Příspěvky: 438
- Images: 1
- Registrován: 20.11.2017 21:44
- Bydliště: Praha
- Reputation: 0
Zpět na Co se nikam jednoznačně nehodí :)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník