s3030150 píše:parada, mas niekde popisane, ako to u teba funguje? myslim co tam mas za senzor, ake upravy vo FW si robil a tak dalej?
a tu podlozku mas hlinik, ako to vyhrievas?
Tak je to trochu OT, ale admini to kdyztak muzou presunout!
potrebujes:
1. hlinikovou desku 220x220
2. proximity senzor LJ12A3-4-Z/BX (jde pouzit i jiny, ale tenhle mam vyzkouseny, jsou i primo 5V senzory)
3. diodu 1N4007 (opet bude fungovat skoro s jakoukoliv, nebo dva odpory viz. video na snizeni vystupniho napeti. me prislo jedodussi reseni s diodou)
4. upravit FW, ja pouzivam marlin jak se to nastavuje v repetierovi nevim!
postup nema cenu moc popisovat, koukni na tohle video tam je to paradne vysvetlene/popsane. Ale ve strucnosti:
1. vymenis endstop za proximity senzor, ktery upravis aby z 12V daval +/- 3-5V (reseni s odporama, nebo diodou), pokud budes pouzivat odpory, tak je treba ve FW VYPNOUT "pullup" pro Z endstop, pokud pouzijes reseni s diodou, tak nechat zapnute/ZAPNOUT "pullup".
2. otestujes na kovovem predmetu, ze ho board "cte" a ze sepne.
3. namontujes hlinikovou podlozku (vyhrejvani muzes resit na hodne zpusobu, to neni pro samotnu funkci podstatne)
4. ve firmwaru povolis "autoleveling", kde je dulezite dobre definovat velikost testovane oblasti podle toho jestli ten senzor pripevnis pred/za/vedle hotendu, tak aby ty zkoumane body byly nad tou podlozkou! kdyz nejsou tak je to opravdu podivana, zjistis, ze osaZ ma opravdu VELKOU silu!
5. ve firmwaru presne definujes ve vsech osach offset samotneho senzoru proti hotendu! PRESNE, tohle je taky hodne dulezite jinak to proste nefunguje jak ma! pri montazi samotneho senzoru se snaz, aby jeho konec byl cca o milimetr nad (dal od podlozky) nez je samotny hotend/konec trysky, tj. vysledny offset na ose Z by mel byt zaporna hodnota DO jednoho milimetru, ja mam napr. -0,40mm, tuhle hodnotu je treba prekontrolovat, dokalibrovat pokazde kdyz menis trysku, rozebiras/demontujes hotend.
6. nesmis zapomenout aktivovat funkci "endstops for homing only" protoze endstop na ose Z bude po teto uprave "nad" pocatecni vyskou pro prvni vrstvu, takze pri tisku prvni vrstvy se musi hotend spustit o kousek niz (definovane prave offsetem na ose Z) a to by nebylo mozne, kdyby ho endstop/senzor zastavil.
7. do pocatecniho scripu ve sliceru pridat G29 po houmovani (G28)
pokud pouzijes tento senzor, tak uz se ti nevejde na podlozku sklo, ale existuji senzory, ktere reaguji uz na 8mm (vetsinou maji oranzovy konec) a v takovem pripade by sklo slo asi pouzit, ale ja jsem to nezkousel. mam rovnou na hliniku nalepeny buildtak a funguje to paradne.
koukni na video, je to hodne nazorny ....... prikladam zapojeni senzoru s diodou misto dvou odporu.
https://youtu.be/EcGFLwj0pnAodkaz na senzor:
http://www.aliexpress.com/item/New-LJ12A3-4-Z-BX-Inductive-Proximity-Sensor-Detection-Switch-NPN-DC6-36V-4mm/32599056172.htmlbarvicky v nacrtku nesedi s barvama na sezoru, tak poradne prekontrolovat, kterej je kterej podle dokumentace/popisek na senzoru!