Stránka 1 z 2

Vzdálenost trysky od bedu v home Z a výška 1. vrstvy.

PříspěvekNapsal: 28.04.2016 21:32
od s3030150
mam par otazok, ako vzdy :)
aku davas hrubku prvej vrstvy a ako vysoko mas trysku nad sklom v home?
chcem si ist dat narezat druhe sklo, ma vyznam kupit hrubsie, alebo mam kupit 3mm?

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 28.04.2016 21:36
od kroxigor
Používám obyčejné 3mm zrcadlo. Tryska je na list papíru, první vrstva 0.2mm další taky, plnění na 100%

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 28.04.2016 21:37
od s3030150
dobre, budem skusat, dik. inak ohladom toho listu papiera, mam dat trysku tak, aby sa volne hybal, alebo drhol, alebo drhol velmi?

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 28.04.2016 21:41
od kroxigor
lehce drhne - samozřejmě při provozním nahřátí ne za studena

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 28.04.2016 21:42
od s3030150
dakujem :)

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 28.04.2016 21:57
od kroxigor
hůř mi chytal jen PETG/CF

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 29.04.2016 01:23
od celeron
kroxigor píše:lehce drhne - samozřejmě při provozním nahřátí ne za studena

Tak, tak. U mě stačí aby byla teplota bedu o 20 st nižší než při tisku a papír je zcela volný. A taky mám trochu problémek, že bed se teplotou uprostřed o 0,15 mm vydouvá, takže nastavuju kompromisní výšku na středovým "čtverci" cca 100 x 100 mm. Až půjdu příště pro skla, nechám si uříznout pár kousků 4mm jestli se nebude vydouvat míň.
Jirka

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 29.04.2016 06:50
od kroxigor
Vypozoroval jsem, že problém s prohejbáním skla mají většinou lidi co si pod HB nacpali nějakou izolaci.
Podle mě pak dochází k pnutí a jinam to nemůže než nahoru a teplem se prohne i zrcadlo.
Osobně se mi to zatím nestalo mám tu asi 6 zrcadel (to nejlevnější od místního sklenáře) 1 termosklo zatím jsou všechny rovné jak na Rebelovi tak na i3.

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 29.04.2016 07:29
od s3030150
Prave pre to prehybanie som chcel hrubsie sklo. Neviem bed vyrovnat za studena, furt je stred skla vyduty oproti okrajom. Izolaciu bedu nemam ziadnu

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 29.04.2016 09:06
od dkraft
kroxigor píše:Vypozoroval jsem, že problém s prohejbáním skla mají většinou lidi co si pod HB nacpali nějakou izolaci.
Podle mě pak dochází k pnutí a jinam to nemůže než nahoru a teplem se prohne i zrcadlo.
Osobně se mi to zatím nestalo mám tu asi 6 zrcadel (to nejlevnější od místního sklenáře) 1 termosklo zatím jsou všechny rovné jak na Rebelovi tak na i3.


Tak v tomhle mas naprostou pravdu, kdyz jsem jeste pouzival 12V podlozku a sklo, tak dokud jsem to nepodlozil korkem kvuli izolaci tak to celkem slo, ale jakmile pod tim byl korek tak se to prohejbalo/vzdouvalo jako blazen! Dalo mi vzdycky strasnou praci to rucne vyrovnat, aby prvni vrstva byla jakz takz rovna! :-(

ted to taky nemam uplne rovne, ale je to bez prace! :-) staci se na to koukat! :-)
https://youtu.be/VEGIgexkCJM

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 29.04.2016 09:26
od s3030150
parada, mas niekde popisane, ako to u teba funguje? myslim co tam mas za senzor, ake upravy vo FW si robil a tak dalej?

a tu podlozku mas hlinik, ako to vyhrievas?

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 29.04.2016 10:13
od kroxigor
dkraft píše:Tak v tomhle mas naprostou pravdu, kdyz jsem jeste pouzival 12V podlozku a sklo, tak dokud jsem to nepodlozil korkem kvuli izolaci tak to celkem slo, ale jakmile pod tim byl korek tak se to prohejbalo/vzdouvalo jako blazen! Dalo mi vzdycky strasnou praci to rucne vyrovnat, aby prvni vrstva byla jakz takz rovna! :-(

ted to taky nemam uplne rovne, ale je to bez prace! :-) staci se na to koukat! :-)
https://youtu.be/VEGIgexkCJM



Já mám obyč MK2 otočenou cestičkama dolů na 12V a mám tam 100°C za cca 6min bez izolace, sklo se nekroutí.
Už na to jedu víc jak rok bez problémů.

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 29.04.2016 11:40
od dkraft
s3030150 píše:parada, mas niekde popisane, ako to u teba funguje? myslim co tam mas za senzor, ake upravy vo FW si robil a tak dalej?

a tu podlozku mas hlinik, ako to vyhrievas?


Tak je to trochu OT, ale admini to kdyztak muzou presunout! :-)

potrebujes:
1. hlinikovou desku 220x220
2. proximity senzor LJ12A3-4-Z/BX (jde pouzit i jiny, ale tenhle mam vyzkouseny, jsou i primo 5V senzory)
3. diodu 1N4007 (opet bude fungovat skoro s jakoukoliv, nebo dva odpory viz. video na snizeni vystupniho napeti. me prislo jedodussi reseni s diodou)
4. upravit FW, ja pouzivam marlin jak se to nastavuje v repetierovi nevim! :-)

postup nema cenu moc popisovat, koukni na tohle video tam je to paradne vysvetlene/popsane. Ale ve strucnosti:
1. vymenis endstop za proximity senzor, ktery upravis aby z 12V daval +/- 3-5V (reseni s odporama, nebo diodou), pokud budes pouzivat odpory, tak je treba ve FW VYPNOUT "pullup" pro Z endstop, pokud pouzijes reseni s diodou, tak nechat zapnute/ZAPNOUT "pullup".
2. otestujes na kovovem predmetu, ze ho board "cte" a ze sepne.
3. namontujes hlinikovou podlozku (vyhrejvani muzes resit na hodne zpusobu, to neni pro samotnu funkci podstatne)
4. ve firmwaru povolis "autoleveling", kde je dulezite dobre definovat velikost testovane oblasti podle toho jestli ten senzor pripevnis pred/za/vedle hotendu, tak aby ty zkoumane body byly nad tou podlozkou! kdyz nejsou tak je to opravdu podivana, zjistis, ze osaZ ma opravdu VELKOU silu! :-)
5. ve firmwaru presne definujes ve vsech osach offset samotneho senzoru proti hotendu! PRESNE, tohle je taky hodne dulezite jinak to proste nefunguje jak ma! pri montazi samotneho senzoru se snaz, aby jeho konec byl cca o milimetr nad (dal od podlozky) nez je samotny hotend/konec trysky, tj. vysledny offset na ose Z by mel byt zaporna hodnota DO jednoho milimetru, ja mam napr. -0,40mm, tuhle hodnotu je treba prekontrolovat, dokalibrovat pokazde kdyz menis trysku, rozebiras/demontujes hotend.
6. nesmis zapomenout aktivovat funkci "endstops for homing only" protoze endstop na ose Z bude po teto uprave "nad" pocatecni vyskou pro prvni vrstvu, takze pri tisku prvni vrstvy se musi hotend spustit o kousek niz (definovane prave offsetem na ose Z) a to by nebylo mozne, kdyby ho endstop/senzor zastavil.
7. do pocatecniho scripu ve sliceru pridat G29 po houmovani (G28)

pokud pouzijes tento senzor, tak uz se ti nevejde na podlozku sklo, ale existuji senzory, ktere reaguji uz na 8mm (vetsinou maji oranzovy konec) a v takovem pripade by sklo slo asi pouzit, ale ja jsem to nezkousel. mam rovnou na hliniku nalepeny buildtak a funguje to paradne.

koukni na video, je to hodne nazorny ....... prikladam zapojeni senzoru s diodou misto dvou odporu.

https://youtu.be/EcGFLwj0pnA

odkaz na senzor:
http://www.aliexpress.com/item/New-LJ12A3-4-Z-BX-Inductive-Proximity-Sensor-Detection-Switch-NPN-DC6-36V-4mm/32599056172.html

barvicky v nacrtku nesedi s barvama na sezoru, tak poradne prekontrolovat, kterej je kterej podle dokumentace/popisek na senzoru!

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 29.04.2016 12:32
od s3030150
dakujem pekne za podrobne vysvetlenie! urcite to budem robit. teoreticky, podlepit 3mm sklo kovovou paskou by mohlo s 4mm senzoromfungovat tiez, nie? kym zozeniem tu hlinikovu dosku, tak to potrva, preto sa snazim mysliet na viac variant :) edit: prave mi vo videu oznamil, ze to nepojde, lebo hlinik ma mensiu indukcnost a musi byt hruby :)

su senzory aj na 8mm, oznacovane ako long-distance, ale v podobnej cene su len s 18mm hlavou. pohladam a objednam :) dik este raz

Re: PETG

PříspěvekNapsal: 29.04.2016 12:56
od dkraft
s3030150 píše:dakujem pekne za podrobne vysvetlenie! urcite to budem robit. teoreticky, podlepit 3mm sklo kovovou paskou by mohlo s 4mm senzoromfungovat tiez, nie? kym zozeniem tu hlinikovu dosku, tak to potrva, preto sa snazim mysliet na viac variant :) edit: prave mi vo videu oznamil, ze to nepojde, lebo hlinik ma mensiu indukcnost a musi byt hruby :)

su senzory aj na 8mm, oznacovane ako long-distance, ale v podobnej cene su len s 18mm hlavou. pohladam a objednam :) dik este raz


presne jak rika Thomas ve videu, ten sezor je na vzdalenost 4mm, ale proti tomu hliniku reaguje podstatne hur, nez treba proti kusu zeleza, je to i videt na tom mem videu, ze sepne kousicek nad povrchem +/- 1-2mm.